ET yra vok. žodžio Einpresstiefe trumpinys, reiškiančio kompensavimą/gylį. Angliškai dažniausiai minimas kaip Rim Offset, todėl ir liet. šnekamojoje kalboje kartais vadinamas ratlankio ofsetu. Tai vienas iš parametrų, kurį reikia žinoti perkant naujus ratlankius automobiliui.
Jei ratlankio ET nepateiktas, ratlankio įspauduose, galite nesunkiai išsimatuoti ET patys su liniuote pagal šią formulę:
ET = B - (A/2)
Žymėjimą galite rasti ant daugumos gamyklinių ratlankių, jei ne priekinėje tai vidinėje rato pusėje.
Neigiamas išnešimas žymimas su minuso ženklu: ET -30. Tokiu atveju reiškia, kad ratlankio tvirtinimo plokštuma yra per 30mm nutolusi nuo ratlankio centro link automobilio, todėl toks ratas bus labiau atsikišęs į išorę. Esant labai platiems ratlankiams su neigiamu ET išnešimu, ratlankiai gali išlįsti už sparnų.
Nulinis ET reiškia, kad tvirtinimo plokštuma sutampa su ratlankio centru. Dažniausia sutinkama visureigių gamyklinėse konfiguracijose.
Dažniausiai automobilių gamintojų taikomas ratlankio ET išnešimas yra tarp +30mm ir +40mm. Tai leidžia perkelti automobilio svorio centrą po juo ir vizualiai siaurina automobilį. Tačiau palieka žymiai mažiau laisvės ratlankio dizaino įmantrumui. Teigiamas ET išnešimas dažniausiai pakiša ratlankį giliau po automobilio kėbulu, kadangi ratlankis labiau apgaubia stebulę. Ši gamyklinė konfigūracija dažnai taikoma mažiems ir vidutinio dydžio autobusiukams, krovininiams automobiliams.
Tuomet galite konvertuoti colius (inch) į milimetrus daugindami colius iš 25.4; Priešingu atveju, jei reikia mm versti coliais – dalinkite milimetrus iš 25.4.
Arba tiesiog pasinaudoti colių - milimetrų skaičiuokle.
Žemiau paveikslėlyje vaizduojami trys skirtingi ET tipai – neigiamas, nulinis ir teigiamas.
Dažniausiai sutinkamas teigiamas skaičius, reiškiantis nuokrypį milimetrais.
• Klaidos? | Pataisysime |
• Reikia? | Padarysime |
• Nepatogu? | Patobulinsime |
• Trūksta? | Pridėsime |
Galbūt naudingos bus ir šios skaičiuoklės